• Groot assortiment op voorraad
  • Aantrekkelijke prijzen
  • Voor 16.00 uur besteld, morgen geleverd
  • Franco levering mogelijk
  • Ruim 35 jaar ervaring
  • Private label mogelijk

Even voorstellen: Maarten Grob - 25 jaar bij WKK

Even voorstellen: Maarten Grob

Gepost op 10 september 2022

“De korte lijnen van management naar de werkvloer zorgen voor een prettige sfeer bij WKK.”

Naam: Maarten Grob
Functie: ICT
Vestiging: WKK Nederland

 

25 jaar bij WKK – gefeliciteerd! Wat is je leukste ervaring bij WKK?

De onderlinge collegialiteit is erg fijn. Ook de korte lijnen van management naar de werkvloer zorgen voor een prettige sfeer bij WKK.

 

Hoe ben je bij WKK terecht gekomen?

Ik volgde een opleiding voor systeembeheer via het Arbeidsbureau. Ik mocht bij WKK mijn stage doen en heb toen een schema gemaakt om een overzicht te krijgen in wat de resultaten waren van de werkwijze van WKK op dat moment.

Een half jaar na mijn opleiding werd ik gebeld door Jozef Kouwenberg met de vraag of ik het systeembeheer wilde komen doen en daarnaast nog wat marketingactiviteiten, zoals fax-mailings en folders maken. En de catalogus vorm te geven.

 

Waar ben je specifiek verantwoordelijk voor?

Op dit moment doe ik voor ICT vooral eerstelijns probleemoplossing. Storingen etc. oplossen, diverse randapparatuur bijhouden en vervangen. Nieuwe apparatuur installeren. En hand- en spandiensten om de huidige systeemmanager te ontlasten. En ik onderhoud de contacten met onze serverprovider Linfosys.

Daarnaast doe ik Kwaliteitsbeheer bij de inkomende goederen doormiddel van het testen van kabelbinders en krimpkous op de gewenste kwaliteit. Ook als er klachten zijn voer ik diverse tests uit om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is en probeer ik mee te denken in het zoeken naar oplossingen. Ook houd ik het facilitaire deel van WKK in de gaten, waaronder de schoonmaakwerkzaamheden van ons Cleanteam (dat ons elke dag een schone werkomgeving bezorgt). Daarnaast zorg ik voor alle kantoorartikelen, maar ook dat alles voor de kantine aanwezig is.

 

WKK wil zichzelf altijd verbeteren. Hoe is jouw werk veranderd door de jaren heen?

IT is constant in ontwikkeling. Lang heb ik het kunnen bijbenen maar nu heeft WKK een IT/Navision-expert in dienst die de ontwikkelingen verder in goede banen leidt. De laatste paar jaar zijn de ontwikkelingen in een stroomversnelling gekomen. Daar waar ik via de Fax aanbiedingen rondstuurde, een papieren catalogus maakte en een eenvoudige website voor Nederland maakte in “Word” aan de hand van de catalogus, is er nu een webshop voor bijna alle landen waar we onze producten verkopen. Een geweldige sprong voorwaarts!

Toen ik in 1997 binnen kwam bij WKK stond het internet nog in de kinderschoenen. We hadden één e-mailadres, “Info@wkk.nl”,  daar hingen we via aliassen nog een paar mailadressen aan. Na verloop van tijd werd een domein aangemaakt, “WKK.NL”, waaronder iedereen een e-mailadres kreeg en er ook voor de afdelingen groepsmailadressen kwamen. Daarna volgde “WKK-Deutschland.de“ .

Ook werd de eerste Marketingmanager aangetrokken, die de marketing een boost gaf. Alles werd beter en professioneler. Daarna zijn steeds stappen omhoog gezet en verviel voor mij deels de betrokkenheid bij marketing. Marketing is nu een team van mensen die de WKK Groep verder op de Europese kaart moet gaan zetten. En ze kunnen dat niet zonder alle andere WKK-bedrijven en afdelingen (Sales, Purchase, IT) in de landen waar we inmiddels gevestigd zijn (Nederland, Duitsland, Italië en Polen)

 

Wat was de grootste uitdaging in je werk?

Steeds als er veranderingen in de programmatuur kwamen. Archie veranderde van een “DOS”-programma naar een “Windows”-programma. En het was vooral spannend hoe de gebruikers hierop reageerden. Dat pakten ze heel goed op. In het begin even wennen, maar iedereen pakte door en had de werkwijzen snel in de vingers. Daarna stapten we over van het ”King” boekhoudprogramma naar “Navision”. Dat was wel een operatie, die dankzij de inzet van de gebruikers uiteindelijk goed op zijn pootjes terecht kwam.

Ook de 2 verhuizingen die ik heb meegemaakt waren een prachtige uitdaging. Nieuwe omgeving, alles op tijd weer werkend zodat iedereen weer snel aan het werk kon. Prachtige ervaring.

 

Wat vind je het leukste aan je werk?

De samenwerking met mijn collega’s. Ik help ze graag verder. Los hun computerprobleempjes op, zorg dat er voldoende van alles aanwezig is zodat ze kunnen beschikken over de benodigde materialen en versnaperingen.  En de onderlinge sfeer en wil om alles samen op te lossen.