• Groot assortiment op voorraad
  • Aantrekkelijke prijzen
  • Voor 16.00 uur besteld, morgen geleverd
  • Franco levering mogelijk
  • Ruim 35 jaar ervaring
  • Private label mogelijk

Even voorstellen: Maurice Peeters - WKK

Even voorstellen: Maurice Peeters

Gepost op 30 september 2022

“Wanneer ik aan de beurzen terug denk, heb ik geen specifiek hoogtepunt dat eruit schiet, maar ik verheug me er altijd op om klanten te treffen.“

 

Naam: Maurice Peeters
Functie: Group Sales Key Accountmanager
Vestiging: WKK Duitsland

 

WKK staat ieder jaar op een aantal verschillende beurzen. Naar hoe veel beurzen ben jij geweest?

Beurzen zijn erg belangrijk voor WKK. Niet alleen om huidige klanten te ontmoeten, maar ook om potentiële nieuwe klanten te ontmoeten. We staan al 25 jaar met WKK op beurzen, waaronder de Hanover-Messe, Intersolar, elektrotechnik Dortmund en de Light + Building. Ik denk dat we op minimaal 40 beurzen hebben gestaan met WKK, en ik kijk er altijd naar uit.

 

Wat was voor jou een hoogtepunt op een beurs?

Dat vind ik lastig te zeggen – 40 beurzen is best een groot aantal. Wanneer ik aan de beurzen terug denk, heb ik geen specifiek hoogtepunt dat eruit schiet, maar ik verheug me er altijd op om klanten te treffen. Bijna altijd heb je op een beurs een ander gesprek dan wanneer je een klant over de telefoon spreekt. Beurzen zijn daardoor heel geschikt om klantrelaties te onderhouden.

Wanneer ik terugdenk aan de beurzen van de afgelopen jaren, dan zijn er veel klanten bij ons binnen gekomen die we voor het eerst spraken op een beurs. Dit laat ook zien hoe belangrijk beurzen voor ons zijn.

 

Je reist veel voor je werk. Hoe zorg je voor een goede werk-privé balans?

Ik doe dit al lang en het hoort bij mijn werk. Ik overnacht normaal gesproken één á twee nachten per week in een hotel. Dat hoort bij m’n werk.

 

Welke talen spreek je?

Ik ben Nederlands, dus Nederlands is mijn moedertaal. Daarnaast spreek ik Duits en Engels.

 

Bij WKK is klanttevredenheid erg belangrijk. Hoe draag jij daar in je werk aan bij?

Ik ben gedeeltelijk het gezicht van WKK. Wanneer ik klanten bezoek, heb ik een ander gesprek met ze dan wanneer ik ze telefonisch spreek. Klanten beginnen dan vaak over zaken die ze aan de telefoon niet benoemen. Mede om dit soort redenen zijn klantbezoeken ontzettend belangrijk voor de klantrelatie.

Wanneer ik een klant vraag of ze tevreden zijn met WKK, krijgt ons kantoorpersoneel bijna altijd een compliment. Dat wordt vaak niet benoemd aan de telefoon.

 

Bij WKK werken alle afdelingen samen. Met welke afdelingen heb je het meeste contact?

Met de marketing afdeling. Marketing wordt steeds belangrijker voor ons als verkoopafdeling en is constant in beweging. We hebben de ondersteuning van de marketingafdeling nodig om onze toekomstige doelen te bereiken.

 

Wat moeten sollicitanten bezitten qua kwaliteiten om succesvol te zijn in jouw baan?

Een sollicitant moet enthousiast zijn over bevestigingsmaterialen.