HR Business Partner (24u)
WKK is een toonaangevende internationale speler, gespecialiseerd als importeur, distributeur en producent van bevestigingsmaterialen in de zakelijke markt. In de afgelopen 40 jaar is WKK uitgegroeid tot een Europese organisatie met kwalitatieve producten en uitstekende service. Vanuit onze vestigingen in Nederland, Duitsland, Polen, Frankrijk en Italië is WKK voortdurend in beweging om de markt te veroveren.
Wegens het vertrek van onze huidige HR-professional zijn wij op zoek naar een:
HR Business Partner (24u)
Als enige HR-professional voor de Nederlandse vestiging organiseer je en optimaliseer je alle processen op het gebied van HR binnen WKK. Je hebt een uitstekend gevoel voor verhoudingen en doorziet verschillende bedrijfsbelangen. Je adviseert Directie, MT en leidinggevenden.Ben jij een zelfstandige en veelzijdige HR-professional met een praktische instelling en vind je het een uitdaging om je in een financieel gezonde en internationale werkomgeving in te zetten op het brede HR werkterrein? Haal je plezier uit het ontwikkelen van HR beleid in combinatie met het uitvoerend personeelswerk? Dan is dit jouw kans!Je werk is veelzijdig en je speelt een cruciale rol in de dagelijkse HR-operatie en ondersteunt bij alle facetten van het personeelsbeheer. Van werving en administratie tot ondersteuning bij systemen en strategisch meedenken over het HR-beleid. Je bent verantwoordelijk voor het verder professionaliseren en uitvoeren van het HR-beleid maar zorgt er ook voor dat alle operationele HR activiteiten op rolletjes lopen.
Wat ga je doen?
- Je draagt zorg voor het opstellen van het personeelsbeleid en voor de juiste uitvoering en toepassing ervan;
- Je initieert en implementeert verbetertrajecten op het gebied van personeelsmanagement die bijdragen aan de verdere professionalisering en organisatieontwikkeling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vernieuwen van het systeem van functionerings- en beoordelingsgesprekken of het opstellen van een uniform personeelshandboek;
- Je gaat je bezig houden met de verdere digitalisering van het HR proces;
- Je stelt functiebeschrijvingen op en zorgt dat deze up-to-date blijven;
- Je beheert en bewaakt het huishoudelijk reglement en doet hiervoor ook wijzigings- en verbeteringsvoorstellen;
- Je adviseert en begeleidt het management bij HR vraagstukken en aangelegenheden;
- In samenwerking met wering- en selectiebureaus coördineren en ondersteunen van het wervings- en selectieproces waaronder het opstellen van vacatures, voeren van sollicitatie- en arbeidsvoorwaardengesprekken, on-boarding en contact met kandidaat.
- Je coördineert en voert het ziekteverzuim-beleid uit bij ziekte en je bent case manager inzake de Wet Poortwachter;
- Je bent preventiemedewerker en coördineert het ARBO-beleid. Je zorgt dat de RIE up-to- date blijft en voert hiervoor de nodige (administratieve) handelingen uit;
- Je coördineert de uitvoering van het opleidingsbeleid;
- Je stelt een stagebeleid op voor het vinden, contracteren en begeleiden van stagiaires en afstudeerders en maakt hiervoor afspraken met opleidingsinstituten;
- Fungeren als aanspreekpunt én vertrouwenspersoon voor medewerker;
- Je maakt deel uit van het MT en verzorgt de planning en verslagleggingen van de MT-vergaderingen;
- Je beheert en verzorgt, samen met de Manager Finance & Control, de personeels- en salarisadministratie en voert hiervoor alle mutaties in ons online salarissysteem (Delta van BCS) en houdt de personeelsdossiers up-to-date;
- Je zorgt voor aan- en afmelding pensioenfondsen en coördineert overige pensioenzaken;
- Je zorgt voor aan- en afmelding personeelsverzekeringen en coördineert deze;
- Je bent contactpersoon voor de WTG (werkgeversvereniging technische groothandel) en correspondeert de belangrijke informatie binnen WKK;
- Je houdt de intranetwebsite bij voor heel WKK en plaatst hiervoor informatieve stukjes vanuit de organisatie;
- Je organiseert activiteiten omtrent jubilea en andere bijzondere gebeurtenissen.
Wat is jouw profiel?
- Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in HRM of in een vergelijkbare richting;
- Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
- Kennis van arbeidsrecht, verzuimbegeleiding, personeelsadministratie, salarisverwerking en beleidsmatige vraagstukken;
- Ervaring met verbetertrajecten en procesverbeteringen is een pré;
- Je beschikt over uitstekende communicatieve en onderhandelingsvaardigheden op verschillende niveaus;
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal vloeiend in woord en geschrift;
- Je bent empathisch, pragmatisch, daadkrachtig, flexibel en proactief;
- Je hebt een uitstekend gevoel voor verhoudingen en doorziet verschillende bedrijfsbelangen;
- Je bent een volwaardig gesprekspartner op het gebied van HR-vraagstukken.
Wat bieden we jou?
- Een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. Waaronder marktconforme primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden, vakantiegeld, bonusregeling en een goede pensioenregeling;
- Daarnaast bieden wij een uitgebreide mogelijkheid om jezelf persoonlijk- en vakinhoudelijk te ontwikkelen;
- Je vindt bij ons een groeiende en informele organisatie met de daarbij behorende dynamiek en energie;
- We hebben een actieve personeelsvereniging met veel activiteiten zoals een paasbrunch, BBQ en jaarlijks bedrijfsweekend;
- Vitaliteitsbudget van 200 euro per jaar;
- Arbeidsvoorwaarden volgens cao Technische Groothandel.
Solliciteren
Ben jij de HR Business Partner die wij zoeken? Stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar remco.dekort@wkk.nl. Als je inhoudelijke vragen hebt over de functie schroom dan niet om contact op te nemen met Remco de Kort Manager Finance & Control Tel. +31(0)13 579 99 78.